استغاثة لوزير الداخلية من ارملة وبناتها بكرداسة
استغاثة لوزير الداخلية من ارملة وبناتها بكرداسة
استغاثة لوزير الداخلية من ارملة وبناتها بكرداسة
عبير عبد المنعم علي احمد ارملة و بناتها من قرية المعتمدية التابعة لقسم كرداسة محافظة الجيزة تعاني منذ وفاة زوجها من قهر وايذاء من سلفها بغرض الاستيلاء على المنزل القطنة فيه هي و بناتها و هي تستغيث بالسيد اللواء محمود توفيق وزير الداخلية لانقاذها من ايذاء سلفها و أولاده لها ولبناتها حيث قامت بتحرير عدد من المحاضر و الشكاوي دون جدوى وفيما يلي نص شكوتها التي ارسلتها الينا لتوصيلها لسيادة وزير الداخلية ثقة منا في رحمته ووقوفه بجوار المظلومين
(السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا عبير عبد المنعم علي يا جماعه انا بستغيظ بيكم ان انتم تقفي معايا انا اول حاجه انا تعرضت له عرض من سيلفي اخو جوزي وبنقل على كده لما صورني ومع الصور ومعي صور هو فيديو اللي هي كان بيستفزني بيها ان انا اتنازل عن الشقه وعامل كل اي حاجه ملكها وصاد الفيديوهات اللي هو ماسكها عليا رحت للعمده بتاع البلد قلت له حضرتك اقف معايا قال لي لا اسافر البلد الاهلي جوزك هم اللي يقفوا معاكي ورحت ناديت هنا جيراني قلت لهم وقلت له للجيران يجي يقفوا برده معايا ما حدش وقف معايا قلت لهم هاتوا لي الناس اللي بتصلي الناس الكبيره اللي في المسجد الكل قال لي ان انتم قرايب ومنكم بعضكم ما حدش وقف معايا واخر ما حدش فما حدش وقف معايا وادي اخره ان انا ما حدش وقف معايا ولا جيران ولا اهل ولا اي حد اتعرضت البهدله دي ضربني هو واولاده في البيت ومراته ويطلعوني من هنا بقميص النوم وكنت لسه خارجه من العمليه بقى لي ثلاث ايام ورحت الاسم والحمد لله لما طلعت جيت ارجع بيتي لقيتها حاطط لي جنزير على الباب وما عرفتش ان انا اخش ورجعت للحكومه تاني وعملت تمكين والحكومه وهي بتمكني لقيت في عزال اتاري ان هو سكن الشقه طب انا فين عزاله عزالي قعدت ادور فرحت راجعه بعد كده عملت محضر محضر للسرقه دي بتاعته وجوزي كان دافع نصها قبل ما يتوفى وانا كملت النص الثاني بعد جوزي ما توفى فبعديها فانا دفعت النص التاني بعد جوزي ما توفى وابتدى بقى ان هو يسومني بقى بالفيديوهات اللي ماسكها عليا ديت وانا هوريهم ان انت مش كويسه وهفضحك انت وعيالك على الاسم اللي انا عامله محضر لقيت الظابط هناك اداني رقم تليفونه قال لي لما يجي سيلفك اجيبه وانت خليك تتعبي وبعدها بايام اتصل فيك تهجم عليها وامراته وعياله ضربوني وكده ولما خرجت من اسمي جيت لقيت الباب مقفول فرحت عامل تمكين الحمد لله الجيران وتمكنت الحمد لله من الشقه ولما دخلت لقيت العزال ما نقول من مكانه رحت عامل محضر سرقه محضر السرقه دلوقتي بيقول محضر التحرير مكتوب فيه ان اتحدث لم تتوصل ليه ما يقفوش جنبي ليه كل حاجه كده بتتباع بتشتري بالفلوس ليه وانا عشان ما ليش حد ولا ليها ظهر السند عليه ان هو يعمل كده اساسا فانا ما ليش ظهر ولا ليا حد اللي انا اسند عليه دلوقتي اتعملت تواصل دلوقتي سيلفي راح بعد بيت وعامل واحد توكيل كل شويه يجي يهددني بيهددني عامل لواحد توكيل ان هو يبقى مسؤول عليه البيت فكل شويه يجي يهددني طب انا دلوقتي اروح فين انا والبنتين انا والبنتين اللي هترمي في الشارع بعد ما فضحنا على الوتس وهنا وهنا ونزل صور على فيسبوك انا اعمل ايه وسرق تليفوني وسرق تليفوني خدوا التليفون بتاعي وبعد كده التتبع طلع باسم بنته اماني فرحت عملته محضر اللي هو يبقى يجي الاسم قانوني عشان خاطر اعرف اعمل لهم احضر ليه فدلوقتي وابنه كمان بيهددني وبيهدد ابني دلوقتي بيقولوا اخرك 43 جنيه اللي هو ثمن الرصاصه طب احنا نعمل قاعدين بنتهدد احنا مش لنا حد اقفوا معانا يا جماعه اقفوا معانا معايا دلوقتي المناديل عايزه اخدها يحللها ويقف معايا المناديل معايا واقسم بالله محافظه عليها زي عينيا دي اللي تثبت براءه دي اللي جابت لي الكافيه كلها حته ان انا لما جيت فضحته انا كده دلوقتي لما انا فتحت نفسي بالمناديل اتضربت دلوقتي بقى عشان انا دلوقتي برده نفسنا وهنا دلوقتي بيهددوني كده بقى بالاكل فبالله عليكم تقفوا جنبه جنب البنات انا دلوقتي تقفوا معايا عشان صاحب البيت الجديد اللي هو تعمله توكيل ده بيهددني كل شويه اقفوا معايا عشان ما يخرجنيش هخرج اروح فين اتبهدل انا والبنتين كل كلمه بقولها لكم على الاثبات ومعي التسجيل ومعايا كل حاجه انا اي حاجه هتسالوني عليها معايا تسجيلاتها معايا فيديوهاتها معايا كل حاجه اي حاجه عايزينها مني فيديوهات صور اي حاجه هبعتها لكم )







